Shop
Sklep Internetowy: Optymalizacja sklepu internetowego
Dla każdego sklepu internetowego, wyszukiwarki to jedyne źródło generowania ruchu oraz dochodu. Większe sklepy mogą pozwolić sobie na większe kampanie reklamowe. Najgorzej mają nowe sklepy, które muszą przebić się przez coraz większą konkurencję, chyba że sprzedaje niszowe produkty – wtedy konkurencji nie ma lub jest bardzo mała..
Użytkowników sklepów można podzielić na dwie kategorie. Tych, którzy robią rozeznanie (czyli co, gdzie i za ile) oraz przyszłych klientów, którzy szukają konkretnej rzeczy w celu finalizacji zakupu. Najlepszym wariantem byłoby gdyby użytkownik odwiedził sklep i dokonał zakupu za pierwszym podejściem. Tak niestety dobrze nie ma.
Dla nowo powstałego sklepu koszty pozycjonowania będą stosunkowo wysokie. Trzeba wybrać dużo haseł, które mają generować ruch i najważniejsze – muszą się zwrócić i generować dochód.Co można zrobić, aby po części zmniejszyć kosz pozycjonowania? Zoptymalizować sklep.
Najważniejsze są meta tagi. Każda kategoria, pod kategoria powinna mieć zdefiniowane słowa kluczowe, opis i tytuł. Od dwóch ostatnich tagów, będzie zależało, czy użytkownik zdecyduje się na klikniecie w wynikach wyszukiwania.
Nazwy kategorii w miarę możliwości powinny być jednocześnie słowami kluczowymi. Dzięki takiemu linkowaniu wewnętrznemu rosną szanse na wypozycjonowanie się sklepu bez większego nakładu finansowego. Efekty zależą w głównej mierze od konkurencji.
Atrybut alt w obrazkach. Czyli tekst alternatywny. Bardzo często jest on pomijany przez koderów! W sklepach coraz częściej linkami do produktów są obrazki. Obrazek, który jest odnośnikiem i nie posiada atrybutu alt (lub posiada, ale pusty) jest linkiem bezużytecznym dla Google. Pamiętajcie że Google nie czyta obrazków tylko tekst alternatywny zawarty w omawianym atrybucie. To tyczy się też obrazków, które stanowią menu.
Linkowanie wewnętrzne. Dobrym dodatkowym zabiegiem wspomagającym indeksowanie sklepu jest tworzenie takich rubryk jak:
* ostatnio oglądane produkty,
* klienci, którzy kupowali ten produkt wybierali ten,
* najpopularniejsze produkty
i tak dalej. To też jest dobre dla użytkownika, bo widzi że sklep „żyje” i ma się dobrze.
Mapa strony. Kolejny ważny element na stronie dla robotów indeksujących. Dzięki mapom, roboty dostają całą strukturę sklepu na tacy. Ponadto, warto też wesprzeć tradycyjne mapy strony poprzez sitemaps xml. Ze wstępnej analizy mogę powiedzieć, że przyśpiesza to indeksowanie strony.
Można się jeszcze pokusić o tworzenie przyjaznych linków. Potencjalni klienci, przed zakupem danego produktu szukają opinii innych posiadaczy tego produktu. Chcą też wiedzieć czy ta cena jest odpowiednia czy nawet zasięgnąć opinii na temat sklepu. Do wszystkich tych rzeczy dodawane są linki. Nie można przesadzić z długością takich linków, gdyż na forach dyskusyjnych, skrypty same ucinają zbyt długi wyraz – a nam zależy na przecież na pełnym linku, a nie jego kawałku.
Dla każdego sklepu internetowego, wyszukiwarki to jedyne źródło generowania ruchu oraz dochodu. Większe sklepy mogą pozwolić sobie na większe kampanie reklamowe. Najgorzej mają nowe sklepy, które muszą przebić się przez coraz większą konkurencję, chyba że sprzedaje niszowe produkty – wtedy konkurencji nie ma lub jest bardzo mała..
Użytkowników sklepów można podzielić na dwie kategorie. Tych, którzy robią rozeznanie (czyli co, gdzie i za ile) oraz przyszłych klientów, którzy szukają konkretnej rzeczy w celu finalizacji zakupu. Najlepszym wariantem byłoby gdyby użytkownik odwiedził sklep i dokonał zakupu za pierwszym podejściem. Tak niestety dobrze nie ma.
Dla nowo powstałego sklepu koszty pozycjonowania będą stosunkowo wysokie. Trzeba wybrać dużo haseł, które mają generować ruch i najważniejsze – muszą się zwrócić i generować dochód.Co można zrobić, aby po części zmniejszyć kosz pozycjonowania? Zoptymalizować sklep.
Najważniejsze są meta tagi. Każda kategoria, pod kategoria powinna mieć zdefiniowane słowa kluczowe, opis i tytuł. Od dwóch ostatnich tagów, będzie zależało, czy użytkownik zdecyduje się na klikniecie w wynikach wyszukiwania.
Nazwy kategorii w miarę możliwości powinny być jednocześnie słowami kluczowymi. Dzięki takiemu linkowaniu wewnętrznemu rosną szanse na wypozycjonowanie się sklepu bez większego nakładu finansowego. Efekty zależą w głównej mierze od konkurencji.
Atrybut alt w obrazkach. Czyli tekst alternatywny. Bardzo często jest on pomijany przez koderów! W sklepach coraz częściej linkami do produktów są obrazki. Obrazek, który jest odnośnikiem i nie posiada atrybutu alt (lub posiada, ale pusty) jest linkiem bezużytecznym dla Google. Pamiętajcie że Google nie czyta obrazków tylko tekst alternatywny zawarty w omawianym atrybucie. To tyczy się też obrazków, które stanowią menu.
Linkowanie wewnętrzne. Dobrym dodatkowym zabiegiem wspomagającym indeksowanie sklepu jest tworzenie takich rubryk jak:
* ostatnio oglądane produkty,
* klienci, którzy kupowali ten produkt wybierali ten,
* najpopularniejsze produkty
i tak dalej. To też jest dobre dla użytkownika, bo widzi że sklep „żyje” i ma się dobrze.
Mapa strony. Kolejny ważny element na stronie dla robotów indeksujących. Dzięki mapom, roboty dostają całą strukturę sklepu na tacy. Ponadto, warto też wesprzeć tradycyjne mapy strony poprzez sitemaps xml. Ze wstępnej analizy mogę powiedzieć, że przyśpiesza to indeksowanie strony.
Można się jeszcze pokusić o tworzenie przyjaznych linków. Potencjalni klienci, przed zakupem danego produktu szukają opinii innych posiadaczy tego produktu. Chcą też wiedzieć czy ta cena jest odpowiednia czy nawet zasięgnąć opinii na temat sklepu. Do wszystkich tych rzeczy dodawane są linki. Nie można przesadzić z długością takich linków, gdyż na forach dyskusyjnych, skrypty same ucinają zbyt długi wyraz – a nam zależy na przecież na pełnym linku, a nie jego kawałku.
Źródło: www.blog.shpyo.net